Veelgestelde vragen over ikzoekhuishoudelijkehulp.nl
Algemene vragen
- Ik ben op zoek naar een huishoudelijke hulp, hoe pak ik dit aan?
- Hoe vind ik een goede hulp in de huishouding?
- Vinden jullie gegarandeerd een hulp voor mij?
- Wat als de huishoudelijke hulp niet aan mijn wensen voldoet?
- Wat doet een huishoudelijke hulp?
- Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?
- Welke leeftijd heeft de huishoudelijke hulp?
- Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?
- Kunnen jullie mij garanderen dat ik word gekoppeld aan een hulp met ervaring?
- Is de huishoudelijke hulp altijd een vrouw?
- Wat wordt er gedaan om de kwaliteit van de huishoudelijke hulp te vergroten?
Financiële vragen
- Hoe betaal ik mijn abonnement?
- Ik heb nog geen huishoudelijke hulp, moet ik al maandelijks betalen?
- Wanneer betaal ik?
- Betaal ik aan jullie of aan de huishoudelijke hulp zelf?
- Betaal ik de hulp nog extra vakantiegeld?
- Wat kan ik voor het uurtarief van € 15,- van mijn hulp verwachten?
- Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
- Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
Procedurele vragen
- Moet ik zelf voor schoonmaakmiddelen zorgen of neemt de hulp die mee?
- Hoe zit het met een contract tussen mij en mijn huishoudelijke hulp?
- Wat moet ik doen als mijn hulp ziek is?
- Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Wetgeving
- Moet ik mijn hulp opgeven aan de Belastingdienst?
- Is mijn huishoudelijke hulp aansprakelijk voor schade?
Overige vragen
- Is het ook mogelijk om ikzoekhuishoudelijkehulp.nl in te schakelen wanneer er geen sprake is van zorgbehoefte?
- Kan mijn bedrijf ook huishoudelijke hulp aanvragen?
- Kan ik ook een huishoudelijke hulp cadeau geven?
- Ik ben zwanger en zoek voor een paar weken hulp, kan dat?
- Hulp van de kraamzorg zit erop, maar ik zou graag nog een huishoudelijke hulp voor een paar weken aanvragen, kan dat?
Algemene vragen
1. Ik ben op zoek naar een huishoudelijke hulp, hoe pak ik dit aan?
Je vindt een huishoudelijke hulp door het inschrijfformulier in te vullen en een aanvraag te versturen. Vervolgens zoeken wij een geschikte hulp voor jou.
2. Hoe vind ik een goede hulp in de huishouding?
Onze huishoudelijke hulpen moeten een schoonmaaktraining afronden voordat wij ze opnemen in ons bestand. Je krijgt via ons dus sowieso een hulp die de basisbeginselen van schoonmaken kent.
3. Vinden jullie gegarandeerd een hulp voor mij?
De kans is klein dat wij geen huishoudelijke hulp voor je vinden. Wij hebben de grootste database van Nederland. Het kan zijn dat wij op het moment van jouw aanvraag geen hulp hebben die aan jouw opgegeven eisen voldoet. Als dit het geval is, hoor je dit binnen elf werkdagen na het indienen van jouw aanvraag.
4. Wat als de huishoudelijke hulp niet aan mijn wensen voldoet?
Wij zoeken een huishoudelijke hulp die past bij jouw aanvraag. Je kunt het bij ons aangeven als je onverhoopt niet tevreden bent over de hulp. Wij gaan dan voor je op zoek naar een nieuwe kandidaat. Dit is inbegrepen bij het schoonmaakabonnement, dus je betaalt hier geen toeslag voor.
5. Wat zijn de taken van een huishoudelijke hulp?
Alle taken in en rondom het huis die de huishoudelijke hulp in jouw opdracht uitvoert, mag jouw hulp doen. Hierbij kun je denken aan schoonmaaktaken, wassen, werk in de tuin of het halen van jouw boodschappen.
6. Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?
Wij zijn actief in heel Nederland, dus ook in jouw woonplaats.
7. Welke leeftijd heeft de huishoudelijke hulp?
Onze huishoudelijke hulpen zijn minimaal zestien jaar oud.
8. Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?
Soms belanden e-mails per ongeluk bij de ongewenste e-mails of onder het kopje 'spam'. Als je een e-mail van ons verwacht en niet kunt vinden, kun je eerst daar kijken. Als je de e-mail echt niet kunt vinden, kun je contact met ons opnemen.
9. Kunnen jullie mij garanderen dat ik word gekoppeld aan een hulp met ervaring?
Een goede hulp is niet altijd een huishoudelijke hulp met ervaring. Als je met zekerheid gekoppeld wilt worden aan een hulp met ervaring, verwijzen wij je graag door naar www.tophulp.nl. Hier staan uitsluitend hulpen ingeschreven die al een tijdje schoonmaken.
10. Is de huishoudelijke hulp altijd een vrouw?
Nee. Iedereen kan zich bij ons inschrijven. Wij vinden dat iedereen even goed kan schoonmaken. Je krijgt dus niet per se een vrouwelijke huishoudelijke hulp.
11. Wat doen jullie om de kwaliteit van de huishoudelijke hulp te verbeteren?
Wij bieden al onze hulpen een schoonmaaktraining aan om de kwaliteit te verbeteren. De huishoudelijke hulp ontvangt hiervoor een certificaat.
Financiële vragen
1. Hoe betaal ik mijn abonnement?
Je betaalt de maandelijkse kosten van uw jaarabonnement via een automatische incasso. Wij zullen uiteraard nooit zonder jouw toestemming geld van je rekening afschrijven.
2. Ik heb nog geen huishoudelijke hulp, moet ik al maandelijks betalen?
Je betaalt pas zodra wij je de gegevens van een hulp hebben verstrekt. Vanaf dat moment start het schoonmaakabonnement. Het betreft een abonnement voor minimaal één jaar.
3. Wanneer betaal ik?
Op het moment dat wij een huishoudelijke hulp hebben gevonden krijg je een factuur. Je betaalt dus pas op het moment dat wij een huishoudelijke hulp voor je hebben gevonden.
4. Betaal ik aan jullie of aan de huishoudelijke hulp zelf?
Je betaalt rechtstreeks aan de huishoudelijke hulp. Je betaalt de hulp altijd een standaard uurtarief van € 15,-. Jouw hulp hoeft niets af te dragen aan ons. Maak met de huishoudelijke hulp afspraken over de uitbetaling van de gewerkte uren.
5. Betaal ik de hulp nog extra vakantiegeld?
Nee, je betaalt de hulp een uurtarief van € 15,-. Dit is inclusief 8% vakantiegeld. De schoonmaakster heeft ieder jaar recht op 4 weken vakantie. Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid.
6. Wat kan ik voor het uurtarief van € 15,- van mijn hulp verwachten?
Alle taken in en rondom het huis die de huishoudelijke hulp in jouw opdracht uitvoert, mag jouw hulp doen. Hierbij kun je denken aan schoonmaaktaken, wassen, werk in de tuin of het halen van de boodschappen.
7. Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
Je sluit het abonnement altijd af voor minimaal één jaar. Na dit jaar kun jij je abonnement per maand opzeggen. Dit doe je in jouw persoonlijke account.
8. Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
Het schoonmaakabonnement zorgt dat je onbezorgd een huishoudelijke hulp in huis hebt:
- Fonds bij schade veroorzaakt door de hulp;
- Vervangende huishoudelijke hulp als jouw hulp stopt;
- Account met online-administratie.
Procedurele vragen
1. Moet ik zelf voor schoonmaakmiddelen zorgen of neemt de hulp die mee?
Je moet zelf voor de schoonmaakmiddelen zorgen. Via ons kun je wel korting op goede schoonmaakmiddelen krijgen.
2. Hoe zit het met een contract tussen mij en mijn huishoudelijke hulp?
Je hebt wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met jouw huishoudelijke hulp. Dit kan zowel een mondelinge als een schriftelijke afspraak zijn over de inhoud van het werk, de uitbetaling van het loon, de werktijden enzovoort. Wij hebben een standaard contract voor je. Je kunt dit contract downloaden zodra je een aanvraag hebt ingediend.
3. Wat moet ik doen als mijn hulp ziek is?
Is de hulp ziek, dan kun je vragen of jouw hulp op een andere dag kan werken. Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid.
4. Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Je kunt contact met ons opnemen. Onze medewerkers nemen jouw klacht in behandeling en zoeken samen met jou naar een passende oplossing. Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht, dan kun je ons klachtenformulier invullen. Jouw klacht wordt vervolgens door de directie nogmaals in behandeling genomen.
Wetgeving
1. Moet ik mijn hulp opgeven aan de Belastingdienst?
Als jouw huishoudelijke hulp maximaal drie dagen per week bij je werkt, dan valt hij of zij onder de regeling 'vrijgesteld huispersoneel'. Alle werkzaamheden die in en rondom de woning plaatsvinden vallen onder deze regeling. Concreet houdt de regeling in dat je als opdrachtgever geen loonbelasting en premies afdraagt als je maximaal drie dagen per week met dezelfde hulp samenwerkt. De huishoudelijke hulp hoeft zich niet in te schrijven bij de KvK en geen btw te heffen.
Je moet je hulp wel aanmelden bij de Belastingdienst als deze vier of meer dagen per week bij je werkt. In dit geval dien je ook zelf de salarisadministratie uit te voeren. Let er op dat jij je huishoudelijke hulp op tijd bij de Belastingdienst aanmeldt. Als je de salarisadministratie niet zelf kunt of wilt uitvoeren, kun je contact met ons opnemen. Wij kunnen je dan, indien gewenst, in contact brengen met een administratiekantoor.
2. Is mijn huishoudelijke hulp aansprakelijk voor schade?
Nee. In ons abonnement is een fonds voor schade opgenomen. Je kunt een schadeclaim indienen via deze vergoeding. Als de schade niet gedekt wordt door jouw eigen verzekering of als jij dit van je eigen risico moet betalen, kun je terugvallen op deze vergoeding.
Overige vragen
1. Is het ook mogelijk om ikzoekhuishoudelijkehulp.nl in te schakelen als er sprake is van zorgbehoefte?
Ja. Als je een Persoonsgebonden Budget (PGB) ontvangt, verwijzen wij je door naar www.pgb-huishoudelijkehulp.nl. Deze website richt zich speciaal op mensen die een PGB ontvangen.
PGB is een bijdrage die je ontvangt wanneer je wegens ziekte, handicap of ouderdom zorg nodig hebt en is een alternatief voor reguliere zorg via een zorginstelling. Is er sprake van een zorgbehoefte, maar ontvang je geen Persoonsgebonden Budget? Neem dan contact op met jouw gemeente (WMO). Zij kunnen nagaan of je recht hebt op PGB.
2. Kan mijn bedrijf ook huishoudelijke hulp aanvragen?
Ja. Via Schoonmaakstervoorbedrijven.nl kun je een huishoudelijke hulp aanvragen voor jouw bedrijf.
3. Kan ik ook een huishoudelijke hulp cadeau geven?
Jazeker! Hebben vrienden, familie of kennissen echt een huishoudelijke hulp nodig? Moet jouw partner een keer met de neus op de feiten worden gedrukt of wil jij je studerende zoon/dochter een keer origineel verrassen? Dan kun je hen een huishoudelijke hulp cadeau geven.
4. Ik ben zwanger en zoek voor een paar weken hulp, kan dat?
Als je zwanger bent en met die reden voor een paar weken op zoek bent naar een huishoudelijke hulp, verwijzen wij je door naar de website Huishoudhulprondombevalling.nl.
5. Hulp van de kraamzorg zit erop, maar ik zou graag nog een huishoudelijke hulp voor een paar weken aanvragen, kan dat?
Als je na jouw kraamtijd nog behoefte hebt aan een huishoudelijke hulp voor een bepaalde tijd, verwijzen wij je door naar de website Huishoudhulprondombevalling.nl.
Geniet ook van het gemak van een huishoudelijke hulp (m/v) in huis
Net als 14.729 andere huishoudens
De voordelen
- Jij hebt altijd een gemotiveerde hulp
- Je beslist na 3 maanden of de hulp blijft of gaat
- De eerste 3 maanden heb je een hulp voor €15 p/u
- Vanaf dag 1 recht op het fonds bij schade door de hulp
Na 3 maanden een goede hulp gevonden?
- Wij verlagen het abonnement naar €9,95 p/mnd
- Jij betaalt jouw schoonmaaktopper €18 p/u
- Jij hebt altijd een schoon en fris huis
Vaste huishoudelijke hulp
We sturen je de gegevens van een hulp die aangeeft bij jou te willen werken. Jullie maken zelf afspraken wanneer en hoe vaak de hulp komt schoonmaken. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er telkens iemand anders bij je thuis komt. Een vaste huishoudelijke hulp weet na een tijdje precies hoe ze bij jou in huis moet schoonmaken. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je schoonmaakster bij je past. Dan is het onmisbaar dat je altijd dezelfde hulp in huis hebt.
Gecertificeerde huishoudelijke hulp
Onze huishoudelijke hulpen hebben een schoonmaakcertificaat. Zodra hulpen zich bij ons inschrijven, volgen ze een training. Na het afronden van de training mogen ze als schoonmaakster (m/v) aan de slag. Bij deze training leren onze huishoudelijke hulpen de basis van het schoonmaken. Daarnaast leren ze bijvoorbeeld hoe ze hun gewerkte uren moeten factureren.
Fonds voor schade door de hulp
Wij bieden een uniek fonds voor schade. Het gaat hierbij om schade die is veroorzaakt door je huishoudelijke hulp tijdens het schoonmaken. Als je eigen verzekering de schade niet (volledig) dekt of als je eigen risico moet betalen, schakel je ons fonds in. Bij schade kun je bijvoorbeeld denken aan een afstandsbediening die van tafel is gestoten of een omgevallen spiegel.
Gratis nieuwe schoonmaakster (m/v)
Onze insteek is dat de huishoudelijke hulp lang bij je blijft werken. Er kunnen altijd omstandigheden zijn waarin jouw schoonmaakster of schoonmaker eerder stopt dan verwacht. Wij gaan dan direct op zoek naar een nieuwe hulp. Hier betaal je geen extra toeslag voor, deze garantie is onderdeel van ons schoonmaakabonnement.